Thursday, March 3, 2011

Permulaan Sebuah Kehidupan-Part 5

Detik-Detik Kelahiran....(Mei 2007)

Short Story...OH! Sudah sampai detik kelahiran putera sulongku...Aku pernah tanya, mama ku...bagaimana rasanya bersalin.Mama cakap dia dh lupa AIK!.kekek...Mama cakap kalau anak sulong, kita tak tahu sakit macamana, bila masuk anak ke-2 baru kita akan rasa takut sebab sebelum ni dh pernah rasa ya amat sakitnya bersalin...Tapi Mama cakap semua kelahiran tak sama sakitnya, setengah org cakap bila bersalin tak sakit tapi masa anak nak keluar tu sakit maybe contraction kot...ok...detik demi detik...peluh menitis....sejuk....terdengar suara org menjerit kesakitan...aduh!bertambah sakit la perut aku...aku dimasukkan ke labour room pada 13 Mei 2007 pukul 9.00 malam....aku bertarung nyawa seorang diri tanpa suami disisi kerana berhempas pulas utk mencari rezeki demi tuk sebuah keluarga...dan aku REDHA...aku pada tika itu hanya ingat MATI saja...kesakitannya hanya Allah SWT saja yang tahu...aku menjerit dlm hati!..tak sesiapa yang tahu...aku menangis dlm hati! tapi tak siapa yang peduli...aku bertarung lagi...aku menyebut nama ALLAH berulangkali!....Tepat 11.18 malam.....Dengan Kuasa ALLAH SWT pintu rahim ku terbuka tuk anak ku melihat dunia....Maka, terdengarlah akan suara anak ku menangis dan menangis....aku lega, puas dan bersyukur kerana aku masih lagi hidup setelah bertarung nyawa demi anak ku...setelah anak ku dibersihkan, doktor dengan lembutnya meletakkan anakku terus ke dada ku...dan diam la anak ku seketika kerana didakap manja oleh ku....aku memberinya susu..inilah satu2nya pengalaman yang takkan aku lupakan sampai bila2....TERIMA KASIH YA ALLAH....

No comments:

Post a Comment