Thursday, March 3, 2011

Cantik Sgt ke Kamu nih?!

Semalam aku ada terbaca satu blog n aku kenal la sape org tu..jeng..jeng..jeng.....aku agak terkejut sebab perangai dia sentiasa tak berubah...MATERIALISTIK....berasa diri tu hot n cantik padahal biasa saja...mentang2 la aku gelap sikit n dia tu putih...tapi ada aku kisah...Persoalannya disini, CANTIK SGT KE KAMU NIH?!...tepuk dada tanya iman la kawan....semua tu LOAN dari Allah...tapi bersyukur la DIA tak kasi interest...dan DIA leh amik balik bila2 masa n sekelip mata sahaja..Kecantikan hanya la subjektif..Objektifnya, keimanan n amalan kita..itu yg akan ditimbang nanti di akhirat...kalau muka saja cantik, tapi mulut cam tak jaga buat apa...membebel jek..nampak sgt takde iman...


menjerit sana sini bila marah..org lain tgok pun malu tau!!!jaga la sikit diri n maruah tu..buat malu laki saja...kalau aku wat camtu, dh tentu laki aku reject aku...huhuhuhu......tapi sib baik aku ni penyabar...

Korang bayangkan..minah ni sendiri cakap dia tak suka buat keje umah, tak suka masak sebab kotor, suka makan kat kedai, cuci baju pi dobi, rumah pulak maid kemas 3 kali seminggu....pemalas giler pompuan mcm ni...tak malu ke buat statement macam tu....kalau nak tgok statement dia tu...meh nak tunjuk---->

"Easy if anybody want to get marry me no cook please makan kedai , baju hantar laundry, nak bersih rumah call cleaner 3 times a week or any time you need jangan nak ngada-ngada im not maid kalau tak nak boleh blah next please. Tapi kalau I sayang you sampai kaki  I layan tapi dengan syarat la i tak buat kerja kerja Khadam sorry not my class."

"I TAK BUAT KERJA KERJA KHADAM SORRY NOT MY CLASS"

HAHAHA!!!gasak la ko!!

Punya la sakit hati, aku baca statement nih!!!!dh tu, selama ni ko mengutuk setiap isteri yg bekerja keras di rumah n then ko kata wat kerja kerja ni cam khadam..kalau aku post ni kat mana2 lama web sosial or networking...gerenti ko kena bambu kaw kaw punya!!!cakap tak fikir, dh tu mak ko pn khadam la ye...


Jangan biarkan Ibu kita bersedih
Jagalah hati ibu, dan sentiasa minta mereka doakan kesejahteraan hidup kita. Sesungguhnya doa dari seorang ibu sangat makbul.! dan hendaklah kamu berbuat baik dengan sesungguhnya kepada ibu bapa.

Firman Allah swt:
"Sesungguhnya Allah itu tidak suka kepada orang yang sombong dengan perbuatannya, sombong dengan perkataannya." An-Nisa':36
Sesungguhnya Syurga dibawah tapak kaki ibu. Masih belum terlambat untuk kita memohon keampunan dari ibu yang masih ada. Bagi yang tiada ibu lagi hanya surah Al-fatihah dihadiahkan kepada mereka. Semuga Allah SWT menempat roh ibubapa ku dikalangan orang-orang yang beriman.
 
 

Ibu mithali ibu yang sejati
Kasih sayangmu kasih yang suci
Pengorbananmu disanjung tinggi
Jasamu tetap di sanubari

Ibu oh ibu fitrah ku murni
Kelembutanmu menyentuh hati
Semai kasihmu dalam jiwaku
Kau disayangi kerana menyayangi

Ibu oh ibu hatimu suci
Tulus ikhlasmu mendidik daku
Sanggup bersusah dan menderita
Demi kebahagiaan sekeluarga

Ibu oh ibu kau serikandi
Bakti amalmu tidak terperi
Beramal soleh berperibadi
Mentaati Allah juga suami


1 comment:

  1. yes...
    dasyat2 orang zaman sekarang...
    2 nama dier SS...bukan siput sengal,
    tapi syok sendiri...

    ReplyDelete