Thursday, March 3, 2011

Bertuah di Lahirkan sebagai Umat Islam tapi..................

Kali ni nak cerita pasal bertuah dilahirkan sebagai umat Islam....blog yg sama aku tgok..dia bangga tapi bukan terlalu bangga la...dia cuma BANGGA sahaja...harap korang paham...dia bagitahu semua org yg dia sgt bersyukur dilahirkan Islam, tapi kawan2 kalau kita Islam tapi cara pemakaian, gerak geri dan berlagak n dok cakap dgn org kata diri sendiri cantik mcm amoi...cara pemakain pun dh macam CINA, bukankah kita sudah menyerupai sesuatu kaum yg kita sendiri tahu kaum itu adalah KAFIR....ALLAH SWT pernah berfirman..jgn la kita menyerupai sesuatu kaum kerana kita akan tergolong dlm kaum itu..

Kita buang jauh2 dari mencontohi golongan kuffar (orang yang engkar dan mensyirikkan Allah) kerana Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:

Bukanlah daripada golongan kami (umat Islam) siapa yang menyerupai (meniru) selain daripada (cara hidup) kami. Jangan kamu menyerupai orang-orang Yahudi dan Nasrani (Kristian). (Riwayat Imam Tirmizi daripada Amru bin Syuaib daripada bapanya daripada datuknya)

Bahkan sabda Rasulullah s.a.w lagi (ini yang aku paling takut), maksudnya:
Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka ia dikira termasuk ke dalam golongan itu. (Riwayat Ahmad dan Abu Dawud dari Ibnu Umar r.a)

Kenapa kita tak boleh ikut orang kafir? Kerana, firman Allah s.w.t:
Kamu adalah sebaik-baik umat. (Surah Ali  Imran ayat 110)

So adakah kita tidak boleh berfesyen dan hanya memakai jubah hitam? Bukan… kita masih boleh berfesyen selagi membawa identiti sebagai seorang muslimah, menutup aurat dan tidak meniru orang kafir.
Apa itu aurat? Aurat dari segi bahasa ialah keaiban. Dari segi syara’ pula bahagian-bahagian tertentu pada tubuh badan manusia yang  wajib ditutupi dari pandangan.

Valentine's Day HARAM
Yang peliknya, dia sgt2 bangga dapat kawin dgn foreign muslim tapi tgok2 masa Valentine's Day depa berdua sambut pulak....apakah ini!!!????...bukan ke di Malaysia, Valentine's Day diharamkan...minah ni tak alert ke dgn keadaan sekeliling n isu semasa tapi asyik gtahu org otak bergeliga padahal apa2 jadi kat Dunia ni dia tak tahu...ADOI!!!!!!


Then, AURAT pun tak tutup...itu ka maksud dia "BANGGA MENJADI SEBAGAI UMAT ISLAM"....aku pulak yg pening....mana satu nih??

No comments:

Post a Comment