Thursday, March 3, 2011

Permulaan sebuah kehidupan-Part 1


SALAM....Kepada semua..

Ini adalah kali pertama kami memulakan langkah untuk berkongsi segala sedih, duka, gembira dan segalanya ke dlm blog ini supaya anak-anak, abang2ku dan kawan2 dapat melihat perjalanan sejarah kehidupan kami.

Detik-Detik Pengenalan....(Jan 2006)
(maaf jika tiada gambar, akan di-upload kemudian)
Aku (Rizlyana) mula mengenali suami (Shukri) pada awal bulan Januari 2006. Masa tu dh habis belajar dan baru lepas graduate. Pendek kata, nak pi kluar cari kerja la tuk cari pengalaman. Aku telah diterima untuk bekerja disebuah syarikat direct selling iaitu DNMC Internantional. Mula2 aku masuk, aku tak kenal sape2 termasuk suami aku sekarang ni. Sebab mase tu aku ingat dia orang Cina, mungkin time tu dia putih sgt..heheheh..Selepas penat bekerja, aku n kawan2 lepak kat belakang tangga ofis sebelum bertolak nak balik umah..masa tu kul 7 lebih...Tiba2, ..jeng jeng jeng..datang satu umat manusia berbaju kemeja lengan panjang warna kuning dn berselur slack warna hitam menyapa aku dan terus memberi soalan cepumas!!!ah!kenapa?Excited nak tahu la tu...heheh...Soalan cepumasnya adalah>>>"Nama sape?Leh bagi number phone?".....Aku pun terkedu..sekejap...dlm hati aku berkata.."Eh?Mamat ni...badan dh la kurus kering, ada hati nak minta nombor telepon aku!ermm, bagi jela"....Lepas tu, kami pun bersurai...(to be continued)

No comments:

Post a Comment