Thursday, June 30, 2011

Camne nak pujuk suami merajuk ek?

haaaaa..masuk pulak topik cam ni...topik ni kalau diikutkan tak sesuatu tuk 21 tahun ke bawah...hehehehe....kalau suami merajuk apa kita nak wat ek?tapikan bila depa ni merajuk buruk sungguh rupa ye..kadang2 tu malas betul nak pujuk, buruk sgt....dh serupa baby ...heheheheh....jahat tul aku....

kalau nak pujuk kena la ada cara...takleh terus pujuk...aku punya style senang jek...anda semua nak tahu---->

Pertama: kalau pada hari dia merajuk tu, aku taklah terus pujuk...aku pulak yg merajuk...ayat aku sempoi, 'Okayla bang, u menang...biarlah i kalah!'...arrrr....bila sebut gitu dia pulak la rasa bersalah....pastu dia pun dtg le kat kita...bila dia dh dtg tu buat la langkah2 seterusnya yg aku rasa agak keterlaluan nanti kalau aku gtahu..so paham2 la sendiri....

Kedua: kalau pada hari dia merajuk tu, aku kadang kala buat bodoh jek...diam....lama juga la diam..tak bercakap sepatah haram pun...biar dia cool sendiri..kalau dia nak apa2, aku buat tapi muka aku time tu mmg takde perasaan la...lama2, tu merajuk dia hilang la sendiri sebab bila perut dh kenyang hati pun rasa gembira la...

Orang laki yg bergelar suami ni bila balik keje...pi mandi, pi makan perut kenyang, baca suratkhabar, tgok tv then sblm tido kita buat apa yg patut......consider dia dh cukup syarat la tu....bising tak, merungut tak dan paling penting merajuk pun takde dah....hikhikhikhik....senang kan....

So, Wanita ni la lambang Kebahagiaan dlm Sebuah Keluarga.....poyo ye aku!...

Masih byk lagi yg aku perlu belajar, sebab My Man next year akan muda kembali....man began life at 40 okay!...so, i have to change form A to Z...Head to Toe....haiyoh!..Ya Allah murahkan la rezeki aku nih....Demi MU, Suami, Anak2 dan IBU BAPA ku......Amin.....


No comments:

Post a Comment