Monday, July 4, 2011

Ulang Tahun Perkahwinan Kami....Ke 5.....

Alhamdulilah...lega rasanya bila sudah 5 tahun aku mendiri kan rumah tangga....kalau dikutkan kami dipertemu dan di satu kan lebih kurang 5 tahun 5 bulan.....5 bulan tu tanda kami berkawan then 5 tahun tu, kami disatukan...nice numbers...i LIKE...orang kata 10 tahun pertama adalah sesi suai kenal..10 tahun akan datang pulak, adalah dugaan utk kita...10 tahun yg kemudiannya pulak, barulah kita rasa bahagia sbb masa tu anak2 dh besar, mungkin dh kawin...so tinggal kita berdua sahaja bersama2, nk pi shopping pun sama2, dating sama2...maknanya takde sapa kacau la..yelah dulu masa mula2 kawin, nak pi mana2 pun susah sikit sebab anak2 masih kecil...so masa tuk luang bersama suami terhad...anak kecik2, suami kena bekerja keras tuk cari duit....jadi bila anak2 dh besar, dh kawin...lega la sikit..hikhikhikhik.....Insyallah....apa2 pun skrang bahagia juga sebab syukur sgt Allah beri kami sedikit rezeki tuk kami...dpt la meringankan sedikit beban kami....anak2 pi sekolah, susu, pampers, belanja sekolah..semuannya cukup, walaupun kadangkala kami makan roti je time lunch, tapi bersyukur sgt.....bagi kami susah senang biar la bersama...hidup mati pun biarlah bersama....tiada sape leh musnahkan bahtera yg kami bina...sebab, dunia ni sementara...aku nak nikmati setiap perkara yg Allah sediakan tuk aku dan suami...aku bersyukur sebab, aku dh disatukan, memiliki cahaya mata, pekerjaan, rumah utk berteduh dan kenderaan utk kami sekeluarga pergi berjalan2..Alhamdulilah..bila aku tgok kehidupan org lain, belum tentu mereka alami benda yg sama mcm kami...mungkin ada yg lebih baik, susah atau cukup2 sahaja...entahla...

Part yg paling best ialah keikhlasan....Hubby ni sebenarnya memilih...tetapi dia sedar bila dia terlalu memilih, ia akan bertukar ke sesuatu perkara yg kita tak jangka...contoh, Hubby atau semua lelaki nak kan sesuatu yg cantik dan indah dimata, bila dh dpt....menyesal pulak...so aku cakap, cantik ke buruk ke...sama je..kalau yg cantik, cantikkah hati budinye?kalau buruk, burukkah perangainya?so susah kita nak jangka semua ni...isteri yg baik ialah isteri yg taat pada suami, kalau kita taat pada Allah, maka taatla kita pada suami..itu saja konsepnya..dan jikalau suami curang atau tidak solat, itu dosanya antara dia dan Allah....kita sbg isteri mesti bersabar dan mendoakan semuga dia berubah...dan syukur, aku tlh dijauhkan oleh semua perkara2 yg boleh mendtgkan dosa...

Suami aku seorang yg sgt penyabar....jika aku tgh naik hantu, dia still sabar juga....so dia kena la hadap aku....membebel hikikhkik....tapi tak kurang juge dia, dia bebel aku diam juga...bersuara pun ye juga....aku ni mungkin emo kuat sgt....Hubby pun tahu...sabo je la....hikhikhik....

Tapi tak sangka, pejam celik pejam celik...cepat betul masa berlalu...anak2 pun dh besar...kadang kala aku ni berdoa pelik2...nak cepatkan kiamat la...nak lambat la...hahaha...merepek tul aku nih!!bukan apa, nak cepat sebab dh tak tahan dgn situasi negara sekarang.....nak lambat pulak sebab, nak tgok anak dh kawin dan bercucu....adoii...berangan jek aku nih!..


So, utk ulang tahun ni aku tak minta apa2 sgt.....semua pun dh lengkap.....anyway, byk lagi perkara yg aku perlu lalui....semoga Allah permudahkanlah segala hal..Amin...




Hubby n Daniel

3 comments:

  1. wah...happy anniversary yang ke 5..sweet sngat..moga kekal ke akhir hayat..amin

    ReplyDelete
  2. terima kasih banyak2 shida....kak nana pun doakan shida bahagia dgn Baim yg tersayang..Insyallah jodoh tak kemana...Muga di permudahkan segala hal...Amin....Doa byk2...

    ReplyDelete
  3. Semuga berkekalan, hingga keakhir hayat perkhawinan. InsyaAllah bahagia hendaknya.

    ReplyDelete