Thursday, July 7, 2011

Perubahan..

"Jgn suka mencerca dan mentertawakan org lain,cerminlah diri kita yg penuh kehinaan ini. Kita sebenarnya mengangkat martabat org yg dihina itu tanpa sedar. Marilah kita buang sifat seperti itu sahabat semua." dr Entry SHAM KAMIKAZE
Okay, sekarang ni nak story pasal ayat di atas....Frankly speaking la...dr dulu mmg aku suka gelak kan org...blh dikatakan sebagai HABIT la...huhuhu...sekarang ni pun ada juga, tapi semakin hari kurang takla sentiasa dok gelakkan org...cuma la ni nak usaha tuk terus berenti sbb aku dh buat keputusan tuk diam kan diri..bila perlu je aku bercakap..nanti cakap lebih2, org tak suka plak kan...
Ikut kan mmg tak elok duk gelak kan org..berdosa..tapi manusia ni kan mudah tergoda dgn hasutan termasuklah aku sekali...lagi kita dok gelak, lagi byk la pahala org tu...ermmm....kadang kala, bila kita susah...depa ni la yg akan tlg kita....so...aku memilih tuk bersangka baik...takyah duk fikir buruk pasal org lain....depa ni nak tergelak ke, duk berborak pastu jeling2 kat aku ke...sukati la....aku terima saja..mungkin ini namanya dugaan...Allah tgh uji aku suruh bersabar...
Tapi syok juga org duk buat aku camtu, byk pahala...hikhikhikhik...riak la pulak...ish2 dosa...tak kisah la, aku gelak kan org ke, org gelak kan aku ke...tak menjadi masalah la sekarang ni sbb aku ada Hubby yg sayang aku n selalu nasihat kan aku ..n minta aku bersabar...kadang kala Hubby aku lagi dasat kena gelak dgn org, tapi aku respek diala sbb dia relax je, duk bersabar org kata dia apa pun...huhuhuhu...bagus ....itu yg aku sayang tu....hikhikhik...
Hubby suruh aku sabar aku sabarla..Hubby suruh aku diam, aku diam la....pendek kata my Hubby dh makan byk garam dr i....so better aku luahkan apa yg terpendam kat dia...dia dgar n nasihat...dr dok cerita kat org lain, nanti jadi bahan gelak jek....heheheheh....
Okay la, pas ni nak usaha berenti kan terus dok gelak2 org...kecian nanti Hubby kena tanggung dosa aku huhuhuhu....
 

1 comment:

  1. Cemburu seorang suami dan ayah adalah wajib bagi demi menjaga maruah dan kehormatan isteri dan anak-anaknya.

    " Dayus, iaitu lelaki yang mengetahui perkara keji dilakukan oleh ahlinya dan ia sekadar senyap dan tiada rasa cemburu ( atau ingin bertindak), dan termasuk juga ertinya adalah sesiapa yang meletakkan tangannya kepada seorang wanita yang tidak halal baginya dengan syahwat" (Al-kabair, 1/45 )

    Sayangilah dirimu dan keluargamu. Jagalah dirimu dan keluargamu dari api neraka.
    Wallahu'alam..

    ReplyDelete