Tuesday, July 5, 2011

Entry form SHAM KAMIKAZE

"Jikalau seseorang mengata atau menuduh yg tidak elok kepada kita,jgn lah panik dan meradang. Ucaplah Alhamdulillah dan doakan kesejahteraan beliau,semoga Allah swt merahmati beliau. Marilah kita tukar konsep marah kepada kasih sayang Insya Allah."
Hai kawan2!kita bertemu kembali....cewah!mcm pengacara pulak aku nih...hikhikhikhik....actually aku dpt entry kat atas tu dari wall SHAM KAMIKAZE....suka pulak bila aku membaca nya...bukan apa...sejak dua menjak ni, byk perkara negatif berlaku kat aku....yg buat aku sakit hati....tapi apa kan daya aku terima jela..
Harini, tak byk yg aku nak kata kan...cuma tetiba aku kesian kat somebody...aku nak tolong dia, tapi si dia terlalu sombong dan ego..apa yg dia nak pun tak tahula.....tak kenang budi...tapi tak mengapa, aku ok jek...org kalau tak suka, lantak pi la....yg pasti, suatu hari nanti org tu akan terima balasannya juga....
Aku ni hanya manusia biasa.....org pun dh kenal...tapi yg paling sakit ialah, bila org lain punya hal, aku yg kena tempias..kalau tempias sikit2 takpe, ini punya la byk ...mcm kena simbah air dlm baldi...

Tapi, tak mengapa...aku terima juga....suka ke tak suke ke aku terima juga...lantak pi la org nak kata apa atau buat apa, aku buat dono saja...kalau itu pilihannya, teruskan saja....
Bila dh matang nanti, baru tahu langit tu tinggi ke rendah....sekarang aku pilih tuk diam dari cakap lebih2...kalau cakap lebih2, org tak suka...so better diam...aku no hal punya...tapi satu je aku takleh terima..kalau ko susah, tanggung sendiri....Alhamdulilahlah, aku sentiasa menyayangi org yg paling aku syg dunia akhirat, tak pernah aku buat apa yg ko buat pada org yg aku syg tu....HELLO!...duit hilang, leh cari beb...kalau org yg kita syg tu hilang...mana nak cari wey????mana???...leh tolong jawap?
So, kali ni aku dh taknak amik peduli....apa nak jadi jadila....apa yg mampu aku buat hanya la berdoa, muga suatu hari nanti Allah buka pintu hati nya...wat goes up, must come down...so, apa yg dibuat hari ini akan diterima balasannya kelak..samada lambat atau cepat...itu jek!okay...
Saya berenti disini dulu, nanti kita sambung kemudian.....
P/S: Post ini ditujukn kepada org yg betul2 hati dh keras cam batu....

1 comment:

  1. WAWwwwww..sikit punya melentingnya, ada apa hal. "Aku ni hanya manusia biasa.....org pun dh kenal...tapi yg paling sakit ialah, bila org lain punya hal, aku yg kena tempias..kalau tempias sikit2 takpe, ini punya la byk ...mcm kena simbah air dlm baldi.." nasib baik juga kalau kena tsunami ayo pa.....dunia pun tak nampak.

    ReplyDelete